top of page

Reteta Simpla de Ciocolata Vegana Fara Zahar




Mhh.. ciocolată! Știți zicala aia: "Salvați Pământul, ciocolata crește pe el!"


Știm cu toții că zahărul este un drog - și la propriu și la figurat - și că în afară de o senzație scurtă de bucurie și răsplată (reacții pur psihologice) efectele lui reale sunt doar negative. Partea bună este că avem cu ce să îl înlocuim dacă chiar ne dorim ceva dulce!


Ciocolată de casă , vegană - adică fără prostii și doar cu lucruri bune! Am descoperit-o când eram în căutarea unei glazuri pentru tortul meu sănătos de ciocolată și de atunci o adaptez în fel și chip pentru a- mi satisface toate poftele nebune de ceva dulce.


Rețeta de astăzi este de ciocolată sărată . Dar sarea este opțională.


Ce vă trebuie pentru o ciocolată mică:

  • 2 linguri cu vârf cacao raw vegan, bio

  • 200 ml ulei de cocos bio, cât mai puțin rafinat

  • Miere sau sirop de arțar după gust

  • Alune, nuci, migdale, stafide

  • Sare mare


Într-o formă mică, punem foaie de copt. Eu am folosit un platou și am băgat sub foaia de copt diverse ustensile de prin bucătărie pentru a formă 4 margini. La final am avut o formă dreptunghiulară cam de 20 cm pe 10-15 cm. Ideea este să evităm să iasă și foarte subțire ciocolata. Mie mi-a ieșit groasă cât o ciocolată Heidi, neagră.


Ne asigurăm că untul / uleiul de cocos se află în formă lichidă .


Într -un bol, cu un mixer, amestecăm cacao cu uleiul de cocos și cu mierea/siropul de arțar . Oprim mixerul și băgăm un deget (spălat bine înainte) în compoziție și gustăm - potrivim după gust cât de dulce să fie. Dacă vi se pare că gustul de cacao este prea pregnant sau gras, mai adăugăm ulei de cocos.


Adăugăm ce vrem noi în ciocolată, iar cu o spatulă sau lingură amestecăm bine totul.


Vărsăm ciocolata pe foaia de copt și presărăm sare uniform.


Băgăm totul la frigider și lăsăm câteva ore până se întărește. S-a întărit ? superb! Atunci luăm un cuțit care taie bine-bine și tăiem ciocolata în pătrățele și apoi ... poftă bună !


V-a plăcut rețeta mea ? Nu uitați să o share-uiți mai departe și să îmi spuneți părerile voastre într-un comentariu!







You Might Also Like:
bottom of page