top of page

Geanta de spital - ce să iei cu tine la naștere

Ooh, am căutat răspuns la întrebarea asta și pe nenea Google, și pe grupurile de pe Facebook pentru mame și am întrebat actuale mame, dar nimeni nu a reușit să mă îndrume corect. Am întrebat și doctorița cu câteva zile înainte de naștere și cu toate astea, tot a trebuit să îmi rog soțul să îmi mai aducă una-alta pe timpul internării.



Ce să pui în bagajul pentru maternitate


Scurt și la obiect, bagajul tău de preferat nu va fi o pungă / sacoșă și nici un geamantan de călătorie (serios acum, chiar am vazut femei cu așa ceva!) O geantă de mână este suficientă!


O să fac o listă cu tot ce am avut în geantă când am plecat de acasă, plus ce am mai cerut ulterior.


Disclaimer: nu fac publicitate la niciun produs, cu atât mai puțin farmaciei BebeTei, dar o puteți avea în vedere pentru că eu doar de acolo am achiziționat tot.


  • Absorbante cu putere mare de absorbție (sunt speciale și le găsiți la BebeTei)

  • Chiloți de unică folosință (BebeTei)

  • Prosop sau prosoape (corp, față, poate pentru bebe)

  • Pijama - rochie sau 2 piese (revin mai jos cu explicații)

  • Papuci

  • Pijamale pentru bebe - 2 sau 3

  • Pampers măsura 0 (dar e posibil să aibă la spital - întrebați înainte)

  • Măcar o sticlă cu apă 0.5L sau 1L

  • Hârtie igienică, șervețele uscate / umede

  • Supozitoare cu glicerină

  • Protecții pentru mameloane

  • Încărcătorul și telefonul

  • Haine pentru externare

Absorbantele și chiloții de unică folosință


Vă explic - poate știați, poate nu știați. Eu nu am înteles despre ce este vorba pentru că dacă nu ai mai trecut prin experiența asta niciodată, nu poți să vizualizezi efectiv.


Dupa naștere, fie că naști natural sau prin cezariană, uterul tău va elimina așa numitele "lohii" care pot dura pana pe la 3 săptămâni postpartum. Este o sângerare abundentă, însoțită de firicele, cheaguri de sânge. La fel ca menstruația, depinde de la femeie la femeie de abundența ei.


În principiu, absorbantele normale, oricât de groase sau cele de noapte este posibil să nu facă față. Cele speciale sunt foarte lungi și foarte groase - cam ca un pampers pentru adulți. Credeți-mă - mult mai clean decât să folosiți vată ca pe vremuri!


De ce chiloți de unică folosință? Pentru că sunt super comozi și îi arunci fără tragere de inimă! Plus că, igienizarea din timpul internării, presupune urcarea pe o masă ca la ginecolog și spălarea cu iod. Este super messy ... și rece! :))


Pijamaua pentru maternitate


Am testat, nu recomand - bluzele speciale pentru alăptare. Unele sunt construite chiar stupid, iar dacă ai sânii mai mici, te chinui și tu și chinui și copilul să îți prindă mamelonul prin găurica bluzei. Am testat mai multe, regret că am dat banii pe ele. Gunoi!


Folosiți cămăși, tricouri pe care le puteți ridica cu ușurință și care nu vă incomodează. Înainte de a alăpta pentru prima dată - dacă vreți să alăptați - o să credeți că aveți nevoie de toate lucrurile dedicate pentru asta. Nu. Iar bluzele pentru alăptare NU sunt soluția!


Încă un efect postpartum, provocat de haosul hormonal poate fi transpirația, așa că asigurați-vă că aveți mai multe top-uri pe care să le schimbați dacă considerați necesar.


Supozitoare cu glicerină

O problemă cu care se confruntă majoritatea femeilor imediat după naștere este consitipația. Atenție! Este o regulă ca înainte de a părăsi spitalul să aveți cel puțin un scaun. Doctorul va dori să se asigure că nu plecați din spital dupa 3-4 zile, fără măcar un scaun.


Supozitoarele cu glicerină sunt o opțiune bună și rapidă, iar dacă știți că aveți în general probleme cu constipația sau cu mersul la toaletă pentru "numărul 2" în alte locuri care nu sunt acasă, atunci ar fi bine să le aveți cu voi!


Snacksuri

Pentru că tot sunt la capitolul legat de constipație, să acoperim repede și ideea de a vă lua ceva snacksuri de ronțăit cu voi.


În principiu nu, pentru că nu veți avea voie să le mâncați. Doctorii - mai ales după nașterea prin cezariană - impun un regim special, iar spitalul oferă în general mesele de care aveți nevoie. Pot recomanda să aveți cu voi 1 sau 2 iaurțele natur pentru când vă este foarte foame, dar nimic mai mult.


Protecții pentru mameloane

Da, există! Sunt ca niște tetine transparente, din silicon subțire, care se pun peste mamelon și areolă. Sunt super bune pentru a vă feri cât de mult posibil de rănile provocate de bebe și pentru femeile care nu au mamelonul foarte proeminent, iar bebe nu are de ce să apuce (le găsiți la Bebetei).


Dacă tot achiziționați ajutoare pentru micile noastre prietene din sutien, nu uitați de Crema cu Lanolină pentru hidratare și reparare rapidă! Este naturală și bebe poate suge cu ea acolo, nu afectează cu nimic.


Extra!

Deși am avut o carte cu mine, nu am apucat să citesc nici măcar 2 rânduri pentru că eram mereu cu ochii pe bebelușă, chiar și atunci când dormea, mp topeam lângă pătuțul ei sau dormeam și eu.


Dacă aveți fetiță și vreți să îi puneți cercei, vă recomand să-i luați cu voi și să îi dați găuri cât încă sunteți în spital. Nu sunt dureroase și cu cât amânați momentul ăsta pentru mai târziu, cu atât va fi mai greu pentru ea!



Gata! Vă așteptați la povești nesfârșite, însă cam asta este cu bagajul pentru maternitate. Nu vă panicați, veți avea tot ce vă trebuie când vă veți ține bebelușul în brațe pentru prima dată!


Tu ce sfaturi ai da noilor mămici, înainte de naștere? Ai mai luat ceva cu tine la spital care s-a dovedit a fi o alegere super inspirată?


Dacă ți s-a părut interesant și ai prietene care urmează să nască pentru prima dată și crezi că articolul asta le-ar ajuta maxim să își facă puțină ordine în gânduri, atunci nu ezita să îl share-uiești!


Abonează-te pentru a fi prima care află imediat cum apare un articol nou pe blog, iar aici este pagina mea de Instagram.




You Might Also Like:
bottom of page